انواع چاشنی های انفجاری
نوشته شده توسط : jalili

امروزه برای سوراخ کردن سطوح بتنی، فلزی، آهنی و غیره از انواع چاشنی های انفجاری استفاده می شود. این چاشنی ها به دلیل قدرت بسیار بالایی که در پرتاب میخ دارند و می توانند سطوح مختلف متصل شده را مستحکم نگه دارند مورد توجه بسیاری از افرادی که در کار خود از میخ استفاد می کنند قرار گرفته اند. چاشنی تفنگ کار خود را با سرعت و دقتی بی نظیر اجرا می کند اما به تنهایی قادر به فرایند میخکوبی نیست بلکه باید از تفنگ میخکوب شارژی برقی و یا بادی برای این عملیات کمک بگیرد. نحوه کارکرد این میخکوب ها به گونه ای است که میخ و چاشنی در جاهای تعبیه شده در تفنگ قرار می گیرند و زمانی که اپراتور ماشه را فشار می دهد انفجار چاشنی میخکوب استارت خورده و میخ با نیروی محرکه ایجاد شده از درون تفنگ به بیرون شلیک و به درون سطح نفوذ می کند. این که سطح سخت باشد یا نرم مهم نیست نکته حائزاهمیت این است که شما باید برای سطوح مختلف از انواع چاشنی های انفجاری استفاده نمایید تا باعث صدمه به سطح کاری خود نشوید.

چاشنی های انفجاری دارای گونه های مختلفی هستند که هر کدام برای سطح خاصی طراحی شده اند. مجریان کناف برای کارهای خود باید محصولی را انتخاب کنند که بتوانند از استحکام انواع کناف ها خیالی آسوده داشته باشند. قدرتمندترین محصولی که می تواند نیازهای مجریان را برطرف نماید میخ چاشنی کناف است. اغلب مجریان از این محصول برای اتصالات خود استفاده می کنند تا بتوانند به اعتبار کار خود بیافزایند. به همین دلیل اکثر افرادی که در این حوزه فعالیت دارند هم برای ایمن بودن اتصالات کناف و هم برای تضمین کار خود میخ و چاشنی کناف را به صورت عمده تهیه می کنند تا بتوانند در کنار این موارد هزینه ای کمتر برای محصول پرداخت کنند. اما نکته ای که نباید فراموش شود این است که چاشنی کناف باید مطابق با نوع سازه ها انتخاب شود و کاربر باید بداند که برای این سطح چه چاشنی را انتخاب نماید که آسیبی به سطح وارد نشود.

چاشنی های میخکوب از جنس های برنجی و نیکلی تولید می شوند تا بتوانند مقاومت لازم را در زمان انفجار تأمین کنند. چاشنی ها روی نوارهای پلاستیکی رنگی 10 عددی قرار دارند که نام برند آن ها در انتهای نوار نوشته شده است. تولیدکنندگان برای اینکه افراد بتوانند به راحتی نوع چاشنی باروت خود را انتخاب کنند آن ها را در رنگ های مختلفی تولید کرده اند که هر یک از رنگ ها بیانگر سرعت و قدرت آن ها می باشد. چاشنی ها در هر دو جنس اگر یک رنگ باشند سرعتشان بسیار با هم متفاوت خواهد بود. انواع چاشنی های انفجاری دارای سرعت های متوسط و قدرتمندی هستند که برای قدرتمندترین سطوح مانند بتن از میخ چاشنی بتن استفاده می شود و برای سطوح معمولی چاشنی هایی که قدرت متوسطی دارند مورد استفاده قرار می گیرند. پس در زمان خریددقت لازم را داشته باشید تا مجبور به تعویض و یا خرید دوباره آن ها نشوید.

 

قیمت چاشنی میخکوب

 

این محصولات به دلیل تنوعی که دارند دارای قیمت متفاوتی هستند اما چه چیزی روی قیمت چاشنی میخکوب تأثیر مستقیم می گذارد؟ این پارامترهای مؤثر در متن ذیل آورده شده است:

نوع چاشنی میخکوب

نوع این محصول به جهت قدرت و ساختار گوناگونی که دارند در قیمت گذاری نقش بسیار مهمی دارند به طور مثال اگر کسی بخواهد سطوح بتنی را سوراخ کند حتماً باید اول از همه تفنگ میخکوبی که قدرت لازم را داشته باشد تهیه نماید. در گام باید میخی که مقاومت بالایی در برابر سطوح سخت دارد را مشخص کند و در گام آخر باید قوی ترین چاشنی میخکوب را به جهت شلیکی قدرتمند برگزیند. در نتیجه محصولاتی که از قدرت بالایی برخوردار هستند قیمتی بالاتر از محصولات ضعیف تر دارند.

برند چاشنی انفجاری

برندها هم دارای تنوع گسترده ای هستند که هر کدام توسط شرکتی تولید می شوند. این شرکت ها از متریال های گوناگونی برای ساخت چاشنی میخکوب بتن استفاده می کنند که درجه کیفیت آن ها با هم فرق می کند. شرکت هایی که از مواد درجه یک استفاده می کنند دارای کیفیت خوبی هستند و به جهت ثابت کردن خودشان به مصرف کنندگان توانسته اند نام خود را به نام های تجاری تبدیل کنند. پس قطعاً باید قیمت میخ و چاشنی آن ها بالاتر از برندهای ناشناخته باشد.

کشور سازنده چاشنی

کارخانه های بسیاری به ساخت انواع چاشنی های انفجاری مشغول هستند که هر کدام در کشورهای مختلفی قرار دارند. اگر کارخانه و یا شرکت تولیدی در خارج از ایران باشد قیمت محصول به دلیل هزینه های حمل و نقل بالاتر خواهد بود اما اگر در ایران باشند هزینه های اضافی را شامل نمی شوند بنابراین قیمت مناسب تری خواهند داشت.

بررسی موقعیت خرید

بازار فروش همیشه در حال نوسان است و شما می توانید در هنگام نوسان هایی که بازار را دچار رکود می کند خرید باروت و چاشنی خود را اجرایی نمایید. این گونه شما هم محصول اصل را خریداری کرده اید و هم قیمتی مناسب جهت این خرید پرداخت نموده اید.

نوع تهیه چاشنی

روش تهیه این محصولات به دو شکل انجام می شود. در روش اول شما می توانید چاشنی ها را از مکان هایی تهیه نمایید که فرد از طریق واسطه بودن آن را به فروش می رساند که در این نوع خرید شما محصولی نامرغوب را با مبلغی بالا تحویل گرفته اید اما در روش دوم شما خرید چاشنی فشنگ را به صورت اینترنتی و یا مستقیم از طریق نمایندگی های اصلی انجام می دهید و محصولی با کیفیت را در برابر مبلغی مناسب دریافت می کنید، پس روش دوم می تواند از هر لحاظ به نفع شما باشد.

 





:: بازدید از این مطلب : 82
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 خرداد 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: